Garantie en retour
Indien u een retour of garantiegeval heeft dient u Buren Hallum Automaterialen (BHA) hiervan op de hoogte te stellen via:
- Uw vertegenwoordiger;
- De verkoop binnendienst;
- Het retour / garantie aanvraagformulier
BHA onderscheidt de volgende soorten retouren:
1. Fout BHA
A) Verkeerd geleverd door BHA
B) Verkeerde inhoud
C) Fout in documentatie
Melden aan BHA binnen 48 uur na ontvangst goederen.
2. Fout klant
D) Verkeerd door u besteld
E) Overstock**
Melden aan BHA binnen 48 uur na ontvangst goederen.
* Speciaal voor u bestelde onderdelen worden niet retour genomen
** Delen die langer dan één maand in het bezit van u, als afnemer, zijn geweest en die niet langer dan zes maanden geleden aan u geleverd zijn komen in aanmerking voor onderstaande overstock regeling:
Een korting op het te crediteren onderdeel is:
tot 2 maanden 5%
tot 3 maanden 10%
tot 4 maanden 15%
tot 5 maanden 20%
tot 6 maanden 25%
3. Transportschade –> Product beschadigd ontvangen
Direct melden na ontvangst goederen.
4. Statiegeld
5. Garantie
Delen welke binnen één jaar (uitlaten en accu’s twee jaar) na montagedatum gebreken vertonen of niet meer functioneren komen in aanmerking voor garantie.
Retouren en garanties, zoals hierboven genoemd, dienen altijd gemeld te worden aan BHA via het retour- en garantie aanvraag formulier. Het volledig ingevulde formulier kunt u mailen naar retouren@buren-hallum.nl of faxen naar 058 – 294 89 75.
Voor een snelle afhandeling verzoeken wij u om de onderdelen op te sturen naar BHA of mee te geven aan u vertegenwoordiger. Creditering vindt plaats na inspectie door en goedkeuring van BHA.